Assalamualaikum..

"هذا هو معنى الحياة هو نحن هو الإسلام." تحيات.. كيف حالك.. نأمل حصلت على مباركة لك من الله

 
<

followers
komunikasi
Create your own banner at mybannermaker.com!
Create your own banner at mybannermaker.com!
facilities

khidmat

Innalhamdulillah,khidmat kpd pelajar samada yg berada dlm kemahiran kejuruteraan(mekanikal,elektrikal,electronic,mekatronik dsb.) @pelajar agama yg berminat.sy sedia membantu menyemak proposal, report dn mmberi cadangan kpd projek tahun akhir(FYP) atau masalah pembelajaran anda secara percuma. semoga usaha anda dimudahkan utk menamatkan pengajian dn anda dpt berkhidmat serta berjuang di jalan Allah S.W.T.hubungi sy di YM;ghostrider_mujahid.JazakaAllahu Khair.
Visitor
rujukan,menyokong dan berkhidmat pada usaha dakwah dan tabligh
Friday, May 28, 2010

ulama dan orang perseorangan penting yang menjadi rujukan,menyokong dan berkhidmat pada usaha dakwah dan tabligh.Ini adalah sebahagian sahaja. Banyak lagi yang terlibat dan menyokong tetapi kita tidak ketahui,ini adalah sebahagian sahaja yang saya ketahui..wallahualam..

Maulana Muhammad Ilyas Khandlavi Rah.-Mewat,India

Maulana Syed Anzar Shah Qasmi
- Aalim from Banglore,India

Maulana Saad Kandhalvi
-Banglawalee Masjeed,Nizammuddin,India

Maulana Yusuf Motala
-Khalifah (Representative) of Late Mufti Muhammad Zakarriyah Kandhalvi (Author of Fazail-e-Aamaal) teaches Sahih Bukhari and Sahih Muslim Hadith to future Islamic Scholars at Darul-Uloom-Bury England

Maulana Umar Palanapuri Rah.
- Late Maulana was involved in the effort of Islahi (Reformation) Jamaat.

Mufti Zain-ul-Abideen Rah.
- Late Mufti was involved with the Islahi (Reformation) Jamaat. Travelled around the world giving life-changing talks especially South-Africa.

Maulana Ubaidullah Balyawi
- Khalifah-Of- Mufti Zakkariyyah (Author of Fazail-e-Aamaal)

Haji Abdul Wahab
- Ameer (leader) of Islahi (Reformation) Jamaat in Pakistan. Very old but still gives inspiring life changing talks. It is a known fact that Hahi Saab covers his face with cloth and cleans Raiiwand toilets for the purpose of getting rid of pride fron his heart. Purpose of covering his face is that he is so old and respected that if people saw him doing this they would surly stop him. May Allah (SWT) protect and strengthen him.


Maulana Saeed Ahmded Khan
- Late Aalim very close with Maulana Tariq Jameel Saab. In alot of biyaans/talks you will hear Maulana Tariq Jameel talking about the days he spent with Maulana Saeed Khan and what kind of person he was. Talks are about the imporatance of joining the effort of Dawah and Tableeq and reforming yourself according to the Sunnah of Prophet (SAAW) shown to us practically by his noble companions the Sahabah (May Allah be pleased with them All)

Maulana Inanmul Hasan Kandhalvi Rah.
- After Mufti Yusuf Kandhalvi passed away Mufti Inanmul Hasan Kandhalvi took over as Amir of the Islahi (Reformation) Jamaat. Biyaans are spirtual and purpose is to whats heard you try to bring it slowly into your lifes.

Maulana Mufti Yusuf Kandhalvi
- Father was founder of the Islahi Jamaat Late Maulana Muhammad Ilyas Saab. Famous book that is read all over the world and is inside nearly every Ahle-Sunnah-Wal-Jamaah Masjid "Hayyatus-Sahabah" Lives of the Sahabah's (Companions).

Mufti Shafi Usmani
- Father of Mufti Taqi Usmani and Rafe Usmani. Taught at world famous Madressah (Islamic University) India Deoband where he was also born. Has written good books, recommended to be read and passed on to fellow Muslims.

Maulana Syed Husain-Ahmed Madani
- Words cannot describe this Aalims sacrifices he made during British rule in India. He taught Hadith for 18 years near the tomb of Prophet (SAAW) at Madinah Munawwarah. He was the man who used the hair of his beard to sweep the area around the Prophets (SAAW) tomb. He was the man who used to pick up the melon peels disposed off on the streets of Madinah, soak them in water and consume them and say: "This act is sufficent for my deliverance (from the fire of hell)" He was arrested with his ustad (teacher) Sheikhul-Hind for taking part in the "movement of the silk-shawls" As he was being led away from Prophets (SAAW) tomb he burst out crying and said: "May the scenery of your Rawdah (tomb) remain shining, may the gate of Rawdah remain safe. May we also be awarded the devotion of Abu Zarr and may we be bestowed with the spirit of Bilal (Rad)"

Mufti Taqi Usmani
- Brother of Mufti Rafe Usmani. Travels around the world giving talks about financial status in Islaam. How to earn Halal and its importance. Mufti Muhammad Taqi Usmani is one of the leading Islamic scholars living today. He is an expert in the fields of Islamic Jurisprudence, Economics, Hadith. Born in Deoband in 1362H[1943 CE], Mufti Taqi Usmani graduated par excellence form Dars e Nizami at Darul Uloom, Karachi, Pakistan. Then he specialized in Islamic Jurisprudence under the guidance of his eminent father, Mufti Muhammad Shafi, the late Grand Mufti of Pakistan. Since then, Mufti Taqi Usmani [db] has been teaching hadith and Fiqh at the Darul-Uloom, Karachi.

Mufti Muhammad-Ali-Falahi
- Argubaly the best urdu speaking scholar in England. His Biyaans are filled with fikr and concern for the Muslim's rectification. He is the England version of Maulana Tariq Jameel Saab. Based in Bury but travels all around the country giving talks/biyaans on how and why we need to rectify ourselves.

Saeed Anwar
- Ex- Pakistan cricket player Internationally known even amongst the non-Muslims as one of the greatest cricketers of the 1990's. He spent 3 days with the Islahi (Reformation) Jamaah and slightly changed his life style according to Qura'n and Sunnah during his cricket life. However things changed dramatically when his young daughter passed away in his arms. Saeed Anwar Saab fully dedicated his life to reforming himself firstly and inspiring others to do the same. He quit cricket to travel the world and give speeches/Biyaans about how he became a practising Muslim. Allah (SWT) made him a means to convert another cricketer Muhammad Yusuf known before as Yusuf Yuhannah to Al-Islaam. MAY Allah (SWT) accept Saeed Anwar even more.

Maulana Abdul Majeed Nadeem
- His talks are based about various topics, he has a very beautiful voice when giving Dawah and also teaches Sahai Bukhari Hadeeth at his own Madressah. That explains why he is called a Sheikh-Ul-Hadeeth

Mufti Rafi Usmani
- Brother of the Internationally known Mufti Taqi Usmani. Mufti Rafe Usmani talks are like his brothers, slow educative and spirtually beneficial. Both brothers were born in India Deoband.


Maulana Makki-Al-Hijazi
- Alot of biyaans/talks that need to be listened to. Various topics very informative and educating. Orginally from Pakistan but emigrated to Saudi Arabia. Is the Imam of one of the Masjid's in Saudi Arabia. Close friend of Allama Khalid Mehmood Saab. Also known as Sheikh Makki-Al-Hijazi.

Maulana Bilal
- Kalifah(Representative)of Late Sheikh-Ul-Hadith Maulana Mufti-Muhammed-Zakiriyya,teacher at Darul-Uloom-Bury. Teaches Bukhari Hadeeth final year at the Darul-Uloom. Also travels around England to give spirtual speeches/biyaans to enlighten and change the Muslim youths hearts and way of life, according to Al-Qura'n and Sunnah.

Sheikh-Ul-Hadith Maulana Riyadh Ul Haq
- Very famous around the world. He Graduated from Darul-Uloom Bury England under the teaching of Maulana Bilal Saab. He also teaches Sahai Bukhari Hadeeth at Darul-Uloom-Buryin the final year of the Aalim course.

Mufti Ibraheem Desai
- Mufti from South Africa who is known to give thought provoking speeches and his fatwas are accepted as authentic all around the globe.

Maulana Suleiman Khatani
- Very well known around the globe for his life changing speeches that have affected many around the world. He is heavly involved in the Islahi (Reformation) Jamaat.


Maulana Muhammad Sindhi
- Arguably the best English speaking scholar in the world. His wealth of knowledge ranges from various topics from the basic istinja masala to the complexity of the history of the Beloved Companions(Rad) of the Prophet(SAAW). He graduated from Darul-Uloom-Bury England.

Maulana Tareq Jameel
-Pakistan

Maulana Muhammad Azhar -middle east

Shajjahan Bacha - (Shehenshah Bacha) –pakistan,speak pushtoo

Maulana Syed Abu Hassan An-Nadwi Rah,India

Maulana Ahmed Lat An-Nadwi,India

Maulana Muhammad Mostaqeem,India

Maulana Fazlur Rahman Rahmi,Bangladesh

Junaid Jamshed,singer,Pakistan

Maulana Jamshed,-Banglawalee Masjeed,Nizammuddin,India

Maulana Zubairul-Hassan--Banglawalee Masjeed,Nizammuddin,India

Maulana Muhammad Zakariyya Kahdhalvi Rah.-experts of hadith and being called shehikhul hadith
posted by Abdullah_m.e. @ 1:35 AM   0 comments
`Gathering` Halaqah ke-3....http://halaqah.net/v10/index.php
Thursday, May 27, 2010






hamster kesayangku `adik land` pun menunggu-nunggu....hihihi

`Gathering` Halaqah ke-3

5 dan 6 jun 2010,
Taman Pulai Utama,Skudai,
Johor Bahru

Nah Maduhu Wa nusolli Mu Ala Rasulihil-Karim..
Assalamualaikum W.B.T.

insyaAllah saya akan menghadiri `Gathering` Halaqah ke-3,bertarikh di 5 dan 6 jun 2010,bertempat di Taman Pulai Utama,Skudai, Johor Bahru Dengan asbab perkumpulan ini dapat merapatkan silaturrahim dan ukhuwah di kalangan pengguna dan ahli http://halaqah.net/v10/index.php , dam mendapat keberkatan dari Allah S.W.T. Kepada yang berminat untuk menghadiri juga boleh mendaftar di posting `gathering` halaqah ke-3 di http://halaqah.net/v10/index.php, masih ada masa untuk mendaftar dan pelbagai akitiviti dibuat merangkumi kerohanian dan juga ukhwah islamiah. Jazakumullahu Khair

user halaqah.net
Muhammad_efendie
http://ghostridermujahid.blogspot.com/

posted by Abdullah_m.e. @ 10:44 PM   0 comments
MUSUH kita yang sebenar.....
Monday, May 24, 2010




20 May 2010, 11:25PM
Alhamdulillah,setelah lebih kurang seminggu sudah cuti semester telah bermula,dan aku dinasihatkan untuk berehat kerana keadaan kesihatanku tidak mengizinkan untuk aku membuat aktiviti yang lasak dan bermusafir.dan aku sedikit kecewa kerana keadaan kesihatanku itdak mengizinkan untuk aku bermujadah cuti sem ni..selain kekangan keluarga yang merisaukan keadaanku begini...

Aku redha dengan ketentuan dan kehendakMu ya Allah..di sini aku ingin termasuk diri aku untuk berfikir tentang MUSUH kita yang sebenarnya iaitu MUSUH ORANG ISLAM. Kadang-kadang aku terfikir dalam arena politik,saling tuduh-menuduh antara satu sama lain,mencaci antara satu sama lain,dan berkempen sana-sini,dengan `timbang biru` (parti politik yang memerintah) memerintah dan cuba memberi yang terbaik untuk rakyat. Dan dengan ` Jepun hijau` (ada bulan putih `background` hijau) cuba menegakkan islam dengan cara politik dan nak membawa system pemerintahan islam dalam Negara.Ditambah lagi dengan isu mazhab,salaf,`kaum muda`,`kaum tua`,wahabi ,tariqat dan sebagainya. Hukum kafir kepada orang lain,menghukum sesat, bidaah pada orang lain dan sebagainya yang teruk.Betul, masalah KHILAF ini ada semenjak zaman Nabi S.A.W,para Sahabat, tabie,tabieen, dan ulama.Tetapi mereka tidaklah sampai menghukum dan menjatuhkan kafir kepada orang islam yang lain sebagaimana hari ini berlaku.

Kesal juga melihat saudara seagama betelagah sesama sendiri terutamanya di Malaysia ini sedangkan MUSUH KITA seronok dan tertawa melihat telatah dan gelagat kita dari jauh. Satu fakta yang tidak boleh dinafikan bahawa satu nama yang kita ada dengar tetapi tidak berapa `alert` dan kadang-kadang terlupa, `DAJJAL`. Ia juga salah satu mahluk ciptaan Allah, tetapi hidupnya untuk merosakkan akidah,iman,kehidupan orang islam apabila kiamat hampir tiba. Benar, Imam Mahdi dan Isa Alaihis`salam akan turun untuk menentang dajjal,tetapi adakah kita bersedia untuk detik itu?adakah kita masih lagi islam masa itu?dikatakan bahawa dajjal menyeksa orang yang tidak mengaku ia tuhan pada masa itu.membuat secara benar hakikat neraka dan syurga untuk menyesatkan kita.


Benda-benda ni aku terfikir semasa melihat `THE ARRIVAL SERIES` yang boleh `download` dan lihat di `youtube`,ada 50 episod semuanya lebih kurang. Kalau melihat minda akan terbuka sikit untuk kita berfikir. Siapa MUSUH ORANG ISLAM sebenarnya.betapa liciknya perancangan dajjal laknatullah dan orang2 bawahannya untuk merosakkan akidah dan melekakan manusia.

Jujur aku katakan,sebenarnya usaha yang sedang bergerak dari rumah ke rumah,pintu ke pintu,Negara ke Negara yang dikenali dengan jemaah tabligh yang mana aku pun x setuju orang bagi usaha ni nama,sebenarnya cuba untuk membaiki iman dan keyakinan orang yang bermujahdah (orang yang bergerak itu sendiri) dan orang yang diziarahi mendapat munafaat daripadanya juga dalaah salah satu persediaan untuk iman dan keyakinan kita untuk menempuh ZAMAN MUSUH KITA TIBA nanti. Dah tiada masa untuk kita berdiskusi,berdebat,cari kesalahan orang lain,kerana ZAMAN itu ssemakin hampir.kita kenalah bergerak walaupun ktia sekadar mampu bergerak dalam daerah tempat kita tinggal sekalipun untuk memperbetulkan keyakinan dan iman kita selain untuk baiki hubungan dengan Allah dan persediaan untuk bertempur dengan musuh Allah,iaitu musuh orang islam yang sebenar.

Lihatlah betapa liciknya perancangan yang telaa dibuat oleh musuh kita selama beratus-ratus tahun sebelum ini sehingga kita tewas pada hari ini,dalam sedar atau tidak. Allah S.W.T telah membuka hati dan minda rang yang membuat `THE ARRIVAL SERIES` dan fakta serta bukti-bukti yang dilampirkan ada relevannya dan logic serta berpandukan Nas Quran dan Hadith....Jadi,bila kita mahu bergerak?

Alhamdulillah juga orang-orang Arab juga tleah bangkit kembali membuat usaha dakwah yang dimonopoli oleh nenek moyang mereka satu masa dahulu,dengan para keturunan Nabi S.A.W danSahabat R.Anhum juga telah bangkit membuat usaha ini, termasuk saudara kita yangdilanda perang,dari PALESTIN sana,sedar x sedar dah ada 2 jemaah dari palestin telah masuk Negara kita dalam tempoh dari jan-may 2010 ni..kalau kita `alert` kita akan perasan..bergerak dari rumah ke rumah untuk menyambung risalah Nubuwwah yang diamanahkan oleh Allah S.W.T melalui Nabi S.A.W pada kita,baiki yakin imaniat,dan ini persediaan yang paling penting dan asas dalam menghadapi MUSUH kita selain persediaan fizikal.


Kalau belum lihat,lihatlah dulu `THE ARRIVAL SERIES`,sama kita cuba memahaminya....doakan kesihatanku bertambah pulih,dan doa untuk umat islam bangkit dan bersatu balik buat Amanah yang diberi pada kita..


salah satu contoh episod `the arrival` episod 50


posted by Abdullah_m.e. @ 9:30 PM   2 comments
satu kisah pada johr tahun 90-an...
Monday, May 10, 2010

Mengenai perkara ini ingin saya bawakan satu kisah benar di tahun 90an.

Satu masa, di sekitar tahun 90an diadakan satu johr (perhimpunan) untuk mengeluarkan jemaah dakwah. Maka dengan izin Allah datanglah seorang ‘Alim’ bersama jemaahnya dari luar negara untuk menyertai johr itu serta memberi bayan/ceramah/nasihat di perjumpaan tersebut. Oleh kerana beliau seorang alim, maka dibawalah berjumpa (khususi) seorang mufti kita di salah sebuah negeri. Beliau dibawa oleh seorang jemaah tempatan yang kenal dengan mufti berkenaan.

Kebiasaan jemaah Tabligh, kita tidak akan memperkenalkan kepada orang, siapa diri kita sebagaimana jemaah2 lain memperkenalkan , Ini sipolan, jawatannya sekian2, pangkatnya sekian2 kerana jemaah Tabligh tidak mahu menarik perhatian orang kepada makhluk/pangkat darjat dan seumpamanya. Jadi jemaah yang membawa orang ‘Alim’ tadi sekadar memberitahu mufti beliau seorang ‘alim’ dari negara sekian.

Maka Mufti tadi agaknya dengan merasa kedudukannya yang tinggi maka mulalah beliau bersyarah. Antaranya tabligh buat bidaah, sesat dan menyesatkan, tinggalkan tanggungjawab atas anak isteri dan sebagainya. Orang ‘alim’ tadi hanya mendengar dan menangis mengenangkan seorang mufti berpendapat sebegitu rupa. Setelah habis mufti tadi bersyarah, maka orang ‘alim’ tadi pun meminta diri tanpa menjawab atau membalas serangan dari mufti tersebut. Kedua2nya pulang ke tempat johr.

Jemaah tempatan yang membawa orang ‘alim’ tadi tidak berpuas hati, lalu kembali berjumpa dengan mufti tersebut.
Beliau bertanya, “Kenapa tuan cakap macam tu”.
Mufti itu pun menambah lagi hujah2nya dan membantah kenapa jemaah tadi ikut2 buat Tabligh.
Jemaah tadi tidak menjawab tetapi bertanya lagi pada mufti, “Tuan tahu tak siapa ahli Fatwa Mekah?”
Mufti jawab, “Tahu”.
Jemaah kata, “Boleh tuan sebutkan namanya satu persatu?”.
Maka Mufti tadi pun menyebut nama2 ahli Fatwa Mekah seramai 7 orang (kalau tak salah ingatan saya). Salah satu nama yang disebut ialah “Mufti Zainal Abidin dari Pakistan”.
Lantas jemaah tadi menyampuk, “kalau tuan nak tahu, yang saya bawa jumpa tuan tadi itulah (Mufti Zainal Abidin dari Pakistan.)” *
Apalagi!!! Terkejut beruklah mufti tu. Kerana beliau tahu taraf orang ‘alim’ lebih alim dari beliau. Lantas dia dengan perasaan apa nak kata pun tak tahu minta dibawakan beliau untuk berjumpa orang ‘Alim’ tadi. Maka mufti itu pun dibawa berjumpa Mufti Zainal Abidin dan beria2lah beliau meminta maaf. Tetapi Hadrat Mufti Zainal Abidin menganggap seolah2 tidak ada apa2 yang berlaku. Seterusnya mufti tadi pun bersama2 dalam johr itu selama 3 hari.

Selepas itu mufti kita mengikut jemaah keluar 3 hari. Diputuskan jemaah yang disertai mufti tadi keluar di sebuah mesjid dimana mufti itu selalu memberi ceramah. Namun apabila jemaah tadi sampai dimesjid tersebut, jemaah itu telah dihalauoleh ajk mesjid berkenaan. Mereka tak peduli pun ada mufti dalam jemaah itu, kata mereka, “Saper2 yang ikut jemaah tabligh keluar, mufti tak mufti”. Mufti berkenaan menangis dan berkata, “ Baru hari ini saya merasa bagaimana Nabi SAW membuat usaha dakwah. Selalu saya datang disambut, dijamu tetapi hari ini kerana nak hidupkan sunnah Nabi SAW saya dihalau”.

(*Seorang yang menjadi mufti dalam Mazhab Hanafi kena mahir dan alim dalam 4 mazhab.)

Saya bawakan kisah ini untuk renungan kita bersama terutama saudara dan mereka2 yang satu fikir dengannya. Janganlah kita jadi ahli fatwa yang menyalahkan orang lain hanya dengan kefahaman kita yang sedikit, kerana apa yang kita buat belum tentu betul kalau tidak ada nas dan hadithnya yang soheh. Saya ingin bertanya kepada saudara Wafi, bukankah anugerah akal itu untuk kita menilai, memikir, setelah melihat, lalu kita buat keputusan?

Saya telah yakin bahawa usaha Tabligh ini adalah usaha yang paling mirip usaha Nabi SAW adakah saya nak tinggalkan usaha tersebut dan mengikuti usaha2 yang tidak jelas malah tidak ada kaitan langsung dengan usaha Nabi SAW?

Sebenarnya saudara Wafi tersasar amat jauh apabila mengatakan matlamat usaha Tabligh adalah menyeru orang untuk masuk Islam.

Sebenarnya usaha Tabligh adalah usaha untuk memperbaiki diri sendiri dan meningkatkan yakin bahawa kejayaan kita dunia dan akhirat hanya dalam mentaati Allah SWT mengikut Sunnah Baginda SAW sehingga kita mendapat Iman yang sempurna. Hanya caranya kita kena banyakkan percakapan mengenai ‘Lailaha illallah’ kerana Nabi SAW beritahu kepada sahabat2 yang hebat2 “Perbaharuilah Iman kamu” Sahabat bertanya,“Bagaimana kami nak perbaharui iman kami ya Rasululloh SAW” Nabi SAW menjawab, “Perbanyakkanlah ucapan- Lailaha illallah”. Ulama’ mentafsirkan perbanyakkan ucapan bermaksud perbanyakkan percakapan mengenai Lailaha illallah, itu (Allah Maha berkuasa, Makhluk langsung tak ada kuasa).
Jadi matlamatnya usaha Tabligh adalah supaya setiap umat Islam kembali menerapkan sifat2 unggul yang ada dalam diri para sahabat Nabi SAW dengan mengusahakan 6 perkara yang telah saya sebutkan dalam artikel yang lalu. Apabila setiap umat Islam hari ini mempunyai sifat2 tersebut, insyaAllah segala perkara akan dapat diperbaiki.

Saya bertemu jemaah dari Palestin, mereka memberitahu. Rahib2 yahudi menunggu dihadapan mesjid di sana ketika masuk waktu subuh, apabila ditanya kenapa, kata rahib2 tu berkata, “Kebangkitan Islam masih jauh lagi. Selagi orang yang datang solat subuh tidak seperti sembahyang jumaat, Islam tidak akan bangkit”.

Perlu diingat, kebangkitan Islam hanya akan berlaku apabila hubungan kita dengan Allah SWT sempurna. Memang benar Nabi SAW membina sistem sosial, ekonomi, politik, perundangan dan sebagainya. Tetapi perkara tersebut berlaku setelah Iman para sahabat sempurna. Hari ini minta saudara Wafi tunjukkan seorang yang mempunyai sifat2 sebagaimana yang dimiliki oleh para sahabat Nabi SAW. Kalau tidak ada, kita kena usaha supaya setiap umat Islam ada Kualiti yang dikehendaki oleh Allah SWT sebagaimana yang saudara sebutkan.

Bila iman tidak betul diberikuasa akan menyalahgunakan kuasa, di beri ekonomi akan menyalahgunakan kuasa ekonomi/korupsi, begitu juga dalam bidang2 yang lain. Kerana itu Allah SWT menguji umat islam hari ini sebab keimanan mereka tidak mengikut kehendak Allah SWT cara Nabi SAW malah yakin lebih kepada makhluk dari yakin kepada Khaliq. Inilah Doktrain Tabligh yang ditakuti oleh saudara iaitu supaya “Setiap umat hari ini dapat mentaati Allah SWT dengan Cara Baginda SAW”.
posted by Abdullah_m.e. @ 9:43 AM   3 comments
suasana markas `centralized` dan ujian bagi diriku...
Tuesday, May 4, 2010




Astaghfirullahal-Aziim...kali ini x dapat aku keluar bermujahadah 40 hari...dengan keadaan kesihatanku yang tidak berapa mengizinkan..selain dari terkena denggi..dan sakit rahsia yang diletak pada jasadku sebagai ujian...

aku tengah masih dalam suasana `final exam`..dengan keadaan sebegini..semoga `result` menaik @ `maintain`..dengan ihsanmu ya Allah...

kat sini aku `embedd` suasana dan keadaan di markas di nizammuddin,Delhi, India dengan markas Raiwind, Lahore,Pakistan..semoga mana yg belum pergi belajar mujahadah 4 bulan IPB dpt inspirasi dari video ni..tingkatkan pergorbanan dan doa,serta amal,kepada rakan seusaha yang membaca,doakan aku dapat sembuh supaya mudah dan diberi keizinan untuk buat usaha dengan keberkatan susah payah utk agama dan doa kamu semua...sebut namaku,mohd efendie..maaf aku x dapat habis taip lagi sambungan bayan masa ijtima tongi 2010..keadaan zahirku x mengizinkan...

markas nizammuddin,delhi,India





markas raiwind,Lahore,pakistan


posted by Abdullah_m.e. @ 8:23 PM   0 comments
<
About Me

Name: Abdullah_m.e.
Home: kuala lumpur, wilayah persekutuan, Malaysia
About Me: Dan orang-orang yang terdahulu; yang mula-mula dari orang-orang “Muhajirin” dan “Ansar” (berhijrah dan memberi bantuan), dan orang-orang yang menurut (jejak langkah) mereka dengan kebaikan (iman dan taat), Allah reda kepada mereka dan mereka pula reda kepada Nya, serta Dia menyediakan untuk mereka syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya; itulah kemenangan yang besar. (Surah At-Taubah, Ayat 100) masih di dalam proses pembelajaran baik untuk keperluan mahupun agama..masih di dalam fasa membaiki diri..kerana diri ini tidak sempurna..
See my complete profile
Previous Post
Archives
Disclaimer

For all reader information,i`m not a ustaz,hafizul quran more so ulama`.i`m just the follower (ittiba`) of the Prophet S.A.W,the companions R.Anhum and whom who followed them from time to time until Qiyaamah.for that reason,almost all the published article,translation or journal and quote have reference.only certain do not have a reference due to that publish is personal opinion/advice of the writer.still in process of learning and purifcation.moderate opinion and neutral method.not in favor/represent of any organizational,fiqrah,political party or jamaah.what is good and there`s akhlak,we follow them.what is not very good,we make a moral story of it. This blog is published in Bahasa Malaysia so that the malay language user can understand some translation of kitab or quote from ulama` and to uphold usage of bahasa malaysia among whom understand malays.some of the kitab or reference is not published and sale in malaysia,almost majority of it is from Hindustani sub-continent and some of it from the middle-east.only certain publish in english language. Manhaj Ahlul Sunnah Wal Jamaah,follow Shafii` Mazhab. Jazakumullahu Khairan Kasthira`,

Powered by

BLOGGER

Lau ka na Bainana Al-Habib-Abdul Rahman Mohamed,Saudi Arabia..

lau kana bainana(1)

Powered by mp3skull.com

Powered by

BLOGGER

Darul Uloom Deoband,Saharanpur,India

Darul Uloom Nadwatul Ulama`,Lucknow,India.

Jamia` Darul Uloom Karachi,Pakistan.

Mazahirul Uloom,Saharanpur,India.

Darul Mustafa`,Tarim, Yaman

Darul Uloom Azaadville,South Africa.

Miftahul Uloom,Bandar Baru Sri Petaling,Kuala Lumpur,Malaysia

Ba`alawi,Kuala Lumpur,Malaysia.

Yayasan Al-Jenderami,Jenderam Hilir,Selangor,Malaysia

Yayasan Sofa`,N.Sembilan,Malaysia.

Blog Visitor Location


widgeo.net

© 2005 Assalamualaikum.. Blogger Templates by Isnaini and Cool Cars Pictures