Assalamualaikum..

"هذا هو معنى الحياة هو نحن هو الإسلام." تحيات.. كيف حالك.. نأمل حصلت على مباركة لك من الله

 
<

followers
komunikasi
Create your own banner at mybannermaker.com!
Create your own banner at mybannermaker.com!
facilities

khidmat

Innalhamdulillah,khidmat kpd pelajar samada yg berada dlm kemahiran kejuruteraan(mekanikal,elektrikal,electronic,mekatronik dsb.) @pelajar agama yg berminat.sy sedia membantu menyemak proposal, report dn mmberi cadangan kpd projek tahun akhir(FYP) atau masalah pembelajaran anda secara percuma. semoga usaha anda dimudahkan utk menamatkan pengajian dn anda dpt berkhidmat serta berjuang di jalan Allah S.W.T.hubungi sy di YM;ghostrider_mujahid.JazakaAllahu Khair.
Visitor
cinta,, this article is in malay..i don`t have enough time to translate it..sorry..hope we got lesson from this story..
Tuesday, September 16, 2008

1. hai boleh sayer kenal sayer tertarik dengan perwatakan sopan awk,
da lamer sayer perhati awk,awk budak baik n tertarik ngan tudung labuh
awk...... sayer harap kiter boleh berkenalan.. ..ukhwah fillah eh orang
kater... sayer x pandai sangat arab...

2.terima kasih menerima sayer, sayer akan try sedaya mungkin menjaga
awak dan mengikut syariat,sayer tau sayer bukan baik, tp sayer
sentiasa cuber terbaik untuk awak...

3.ingat tau,keluar jaga aurat, jangan bagi orang nampak... kuar ngan
kekawan tau, balik kntek,,, sayer doakan awk.

4.wak, nape x kntek sayer, sayer risau awak kuar lelamer... ye,,,sayer
x der hak, sayer tau sayer percaye awk, tp sayer x tau nak kater
mcmmaner,kiter x bertemu selalu, just nampak dari jauh jerkan..., tp
sayer rase awk mcm berada depn sayer...mungkin nie yang orang kater
cinta kot, wak, wak cinta sayer? x nak bagitau,,, tp sayer tau awak
cinta sayer... awk da malu nak jalan tempat sayer lepak ebab
malukan... hehehr...tq. ..sayer cinta awk...

5. wak, selain family, wak sayang siaper? saper sayer dalam hati awk?

6.wak, dari kawn kiter just panggil sayer awk jer, mcm sayer x
istimewa untuk awk jer;)sayer teringin gak nak jadi mcm kawn sebilik
sayer nie, panggil sayang... bolelah, bukan salah pun, just panggilan
jer...tq sayang...

7.yang, kekadang sayer tengok ayg nie mcm x percayer sayer je,,, yela,
sayer just tanyer awk pakai ape jerkan ;( hehehe... yer tq bgtau,
makin sayang sayer kat awk...

8,yang, sayer nak ayang tau, ayang lah segalanyer untuk sayer, sayang
la pemberi semangat untuk sayer... yang, sayer harap ayang n sayer x
der rahsia lg...jgn risau, ini kan membuktikan sayer take care ayang
kan... so, jangan risau k, yer... sayer akan jaga ahsia kiter... just
msg je kan...

9.ayang dah lamer kiter msg, boleh x kitr jumper? yer... ayang bawa
lah kekawan k,,, tq yang...

10.tq panggil sayer ngan panggilan abg,,, abg tunggu da lamer da,,,
abg tau, kiter x leh pakser dalam perhubungan. ..

11.ayang, wat pe 2, nak cakap cikit, naper ayang bawa satu batalion
nak jumper abg?? ayang x percayer abg eh....

12.ayang kiter jumper k,,, abg suka ayang pakai tudung yang sayer beli
2, yang mcm wardina 2, bukan ayag x cantik, judt makin cantik,,,,nipis
sikit jer..kiter jumper nanti ayang bawa la sorang jer k...

13.ayg,abg nak mintak maaf dengan aper yang jadi... abg td tersentuh
jari ayg,
tq yang, tol ckp ayang, tersentuh x per...makin la tebal cinta abg kat
ayang..
ayang suker jumper abg?tq
yang, td cian tengok kawn ayang duk je diam,...yer. .. nanti abg bawa
kawn abg, leh dier borak kan...yang, abg suker tngk mater ayang,malu
malu lak dier,,,ayang td cantik...

14.tq jumper td,ayang cantik... abg romantik pun salah ker? suker abg
romantik eh, td jumper da berani tenung abg.... tq.... tengk kwn ayang
n kawan abgmcm melekat jer... senang la kiter jumper... tengk, ALLAh
membrkati kiter...ayang da solat? doakan abg sekali k...

15.yang,just nak tanyer... ayang cintakan abg berape peratus?aper
tandanyer?
50% je...yang, nak tanyer, rambut ayang pnjng x, just terpikir,,,,

16.td terbeli tudung pendek, ,,, yang bg kat ayang tu...yang, bg lah
gmbr ayng special untuk abg pakai tudung 2...cantiknyer ayng...gmbr
nie abg wat wallpaper hp...

17.yang, cintakan abg berape peratus?sepenuh hati? tq!!!!!!! ilove u
sayang....

18.yang, da lamer kiter couple, x kan abg pegang tangan nak mara,
ayang kan milik abg...tq paham abg...

19.kater ayang cintakan abg sepenuh hati... kalu ayng cintakan abg
aper buktinyer yang,,,,

------------ --------- --------- --------- --------- --------- -

Adakah anda salah seorang yang tersenyum apabila membaca
perenggan-perenggan di atas? Saya adalah salah seorang yang tersenyum.
Senyum
tersebut yang pada mulanya rasa suka bertukar menjadi benci. Senyum
bertukar pada pemikiran. Berfikir akan sebuah lagi sifat-sifat najis
yang berada di dalam diri kita semua.

Percaya ataupun tidak, ayat-ayat najis di atas turut digunakan oleh
individu yang mengaku memperjuangkan Islam dan mengaku berdakwah.
Seperti saya contohnya, dengan lantang saya menulis, bercakap di
majlis-majlis keramaian dan usrah tentang dakwah, marhalah, takwin,
tanzim dan sebagainya namun apabila berada di belakang ahli jemaah
lain, menjadi taik, menjadi najis kepada perjuangan Islam. Atas
kesedaran betapa kotornya najis ini, maka ia perlu di istinjak!

Jika di lihat rentetan perenggan di atas, ia adalah satu proses
merosakkan masa depan seorang ahli jemaah. Ramai ahli jemaah yang
keluar dari jemaah berpunca seperti kes di atas. Mereka keluar jemaah
kerana berasa seronok dengan buaian nafsu dan sedar pada masa yang
sama, jemaah melarang perbuatan itu. Setelah barangkali melakukan
istikharah (istikharah taik kucing), maka dia membuat keputusan
melepaskan jemaah bagi meneruskan agenda hidupnya yang dirasakan amat
seronok dan amat termotivasi iaitu cinta!

Seronoknya bercinta. Semua orang tahu. Ramai yang telah dan sedang
mengalaminya. Bercinta sesama ahli jemaah terasa bagaikan sebuah
perjuangan Islam yang indah. Setiap hari, bahkan mungkin setiap
setengah jam, ada saja sms -sms peransang berjuang, sms tazkeerah, sms
khaifahaluk, sms apa sahaja tentang Islam! INDAH! Sangat Indah! Siapa
yang tidak suka akan sebuah keindahan? Semua orang suka. Semangat
berjuang membuak-buak. Keinginan berjuang mendesak-desak. Masakan
tidak, cinta dan berjuang adalah nikmat yang sangat istimewa. Bila
keduanya bercantum, maka nikmat itu menjadi kuasa dua. Tentulah
seseorang yang bercinta dalam jemaah itu menjadi hebat, mantap dan
sebagainya.

Namun, ramai yang terlupa, nikmat berjuang bukanlah dibuktikan melalui
rasa seronok, rasa riang, rasa gembira, rasa suka. Nikmat Cinta memang
dibuktikan dengan perkara tersebut, tetapi berlainan pula dengan
nikmat berjuang. Nikmat berjuang yang sebenar adalah ketika mana
seorang pejuang itu diuji oleh Allah dengan sesuatu ujian. Berjuang
dirasakan amat indah apabila ditentang, di halang dengan pelbagai
rintangan. Itulah nikmat berjuang! Sama sekali bukan hanya sms-sms
'selamat berjuang' daripada seorang kekasih. Bukan sms peneman dikala
hadir ke program jemaah. Bukan sms peringatan ketika dalam perjalanan
ke program jemaah. Bukan bukan dan bukan! Itu bukan berjuang. Itu
bercinta. Jemaah hanya spare part ketika itu..

So kpd antum sume yg bace benda ni.ape pndpt antum sume.. bg ana artikel ni bgs gak wlupun xda kena mgna dgn usaha kite.kkdg ada gak karkun yg terjerat kan. sy la yg salah.Astaghfirullah..

10:24:22 am . 13 Apr 2008
posted by Abdullah_m.e. @ 9:26 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
<
About Me

Name: Abdullah_m.e.
Home: kuala lumpur, wilayah persekutuan, Malaysia
About Me: Dan orang-orang yang terdahulu; yang mula-mula dari orang-orang “Muhajirin” dan “Ansar” (berhijrah dan memberi bantuan), dan orang-orang yang menurut (jejak langkah) mereka dengan kebaikan (iman dan taat), Allah reda kepada mereka dan mereka pula reda kepada Nya, serta Dia menyediakan untuk mereka syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya; itulah kemenangan yang besar. (Surah At-Taubah, Ayat 100) masih di dalam proses pembelajaran baik untuk keperluan mahupun agama..masih di dalam fasa membaiki diri..kerana diri ini tidak sempurna..
See my complete profile
Previous Post
Archives
Disclaimer

For all reader information,i`m not a ustaz,hafizul quran more so ulama`.i`m just the follower (ittiba`) of the Prophet S.A.W,the companions R.Anhum and whom who followed them from time to time until Qiyaamah.for that reason,almost all the published article,translation or journal and quote have reference.only certain do not have a reference due to that publish is personal opinion/advice of the writer.still in process of learning and purifcation.moderate opinion and neutral method.not in favor/represent of any organizational,fiqrah,political party or jamaah.what is good and there`s akhlak,we follow them.what is not very good,we make a moral story of it. This blog is published in Bahasa Malaysia so that the malay language user can understand some translation of kitab or quote from ulama` and to uphold usage of bahasa malaysia among whom understand malays.some of the kitab or reference is not published and sale in malaysia,almost majority of it is from Hindustani sub-continent and some of it from the middle-east.only certain publish in english language. Manhaj Ahlul Sunnah Wal Jamaah,follow Shafii` Mazhab. Jazakumullahu Khairan Kasthira`,

Powered by

BLOGGER

Lau ka na Bainana Al-Habib-Abdul Rahman Mohamed,Saudi Arabia..

lau kana bainana(1)

Powered by mp3skull.com

Powered by

BLOGGER

Darul Uloom Deoband,Saharanpur,India

Darul Uloom Nadwatul Ulama`,Lucknow,India.

Jamia` Darul Uloom Karachi,Pakistan.

Mazahirul Uloom,Saharanpur,India.

Darul Mustafa`,Tarim, Yaman

Darul Uloom Azaadville,South Africa.

Miftahul Uloom,Bandar Baru Sri Petaling,Kuala Lumpur,Malaysia

Ba`alawi,Kuala Lumpur,Malaysia.

Yayasan Al-Jenderami,Jenderam Hilir,Selangor,Malaysia

Yayasan Sofa`,N.Sembilan,Malaysia.

Blog Visitor Location


widgeo.net

© 2005 Assalamualaikum.. Blogger Templates by Isnaini and Cool Cars Pictures